چرا اپل باید آیفون مینی بسازد؟

کامپیوتر،نرم افزار،سخت افزار،مخابرات،جنگ سایبری،موبایل،بازي رايانه ي،سیاسی،ورزشی و....

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت
این روزها در محافل اپل صحبت از آیفون مینی پیش آمده و پیشنهاد دهندگان برای عرضه چنین گوشی هوشمندی از سوی اپل اصرار می وزرند.

چرا اپل باید آیفون مینی بسازد؟

بسیاری از تحلیل گران اعتقاد دارند که به زودی شاهد تولید آی‌فون ارزان قیمت از سوی اپل خواهیم بود. حتی برخی اشاره می‌کنند که این آی‌فون ارزان را در همین تابستان خواهیم دید!

 

یکی از تحلیل‌گران به نام Katy Huberty پس از صحبت با یکی از مدیران ارشد اپل، سه دلیل برای آنکه این دستگاه تولید خواهد شد را بیان می‌کند. این دلایل عبارتند از:

1- آی‌پد مینی سبب شد تا رنج جدیدی از کاربران به سوی محصولات اپل بیایند. این خریداران که بیشتر در چین و برزیل هستند، به واسطه قیمت کمتر این محصول به طیف مصرف کنندگان اپل پیوستند. آیا اپل دوست ندارد که این رنج گسترده، گوشی‌های آی‌فون به دست بگیرند؟!

2- مشتریان چینی ثابت کرده‌اند که همیشه دوست دارند آخرین مدل آی‌فون را داشته باشند (به جای مدل‌های قدیمی‌تر)، پس اگر قیمت این آی‌فون جدید پایین باشد، بسیاری به سمت خریدش هجوم خواهند آورد!

3- آی‌فون 4 در کمال شگفتی، در ماه دسامبر با افزایش فروش رو به رو شد که این امر به خاطر پایین آمدن قیمت بود که سبب شد با وجود امکانات پایین‌تر، استقبال خوبی از آن صورت پذیرد. پس یک آی‌فون ارزان هم طرفدارن زیادی خواهد داشت.

چرا اپل باید آیفون مینی بسازد؟

اما آیا اپل می تواند گوشی هوشمند ارزان قیمت بسازد؟ کاری که نوکیا در هند کرده و موفق هم شده است.

شایعه ها نیز حکایت از این دارد که اپل در حال ساخت آیفون مینی است و تحلیلگرانی چون کتی هابرتی در موسسه مورگان استنلی نیز آن را نزدیک به واقعیت می دانند.

 پیشنهاد دیگری برای اپل مطرح شده و اینکه آی پاد تاچ که مدل 32 گیگی آن 299 دلار است به سیستم تلفن موبایل مجهز شود و به همان صورت بعنوان یک گوشی هوشمند به چینی ها و سایر علاقمندان ارزان خر، فروخته شود

هابرتی می گوید اپل به هر ترفندی باید وارد بازار بزرگ چین با تلفن های ارزان قیمت شود تا با فروش بیشتر سود نهایی را از آن خود کند چرا که کاربران چینی جدیدترین تکنولوژی ها را (آیفون) با قیمت ارزان می خواهند و دیگر نمی خواهند گوشی های نسل قدیم اپل را با سخت افزار قدیمی بخرند (چیزی که در بازار چین رایج است که گوشی های نسل قدیمی خرید و فروش می شود).

اما آیا اپل می تواند چنین کاری را انجام دهد؟

موسسه IHS بر اساس آمار موجود این نکته را استخراج کرده که آیفون 5 شانزده گیگی که اپل آنرا 649 دلار می فروشد، هزینه ساخت آن تنها 207 دلار است. به همین ترتیب هزینه ساخت واقعی برای اپل برای آیفون 5 نسخه 32 گیگی حدود 217 دلار و برای نسخه 64 گیگی 238 دلار تمام می شود.

چرا اپل باید آیفون مینی بسازد؟

از سوی دیگر قیمت قطعاتی که در ساخت آیفون بکار رفته نیز کاهش پیدا کرده است.

همچنین پیشنهاد دیگری برای اپل مطرح شده و اینکه آی پاد تاچ که مدل 32 گیگی آن 299 دلار است به سیستم تلفن موبایل مجهز شود و به همان صورت بعنوان یک گوشی هوشمند به چینی ها و سایر علاقمندان ارزان خر، فروخته شود. پیشنهاد جالبی است نه؟

اپل می تواند آیفون مینی را با چنین مشخصاتی در مناطق مشخصی از جهان مثل چین بفروشد تا هم سود کند و هم بازار آیفون اصیل را از دست ندهد.

 

بخش دانش و زندگی تبیان






:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: چرا اپل باید آیفون مینی بسازد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی