کامپیوتر،نرم افزار،سخت افزار،مخابرات،جنگ سایبری،موبایل،بازي رايانه ي،سیاسی،ورزشی و....

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت
 
 
Y6 Pro 32

سال گذشته بود که هواوی گوشی Y6 را عرضه کرد و حال خبری به دستمان رسیده مبنی بر اینکه مدل پرو گوشی عرضه شده است. جالب است بدانید که گوشی Y6 در حقیقت نام مدل بین المللی Honor 4A بوده و گوشی Y6 Pro نیز نام جهانی گوشی Enjoy 5 است که چند ماه گذشته در چین به فروش رسید. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

 

از نظر سخت افزاری، گوشی Y6 Pro از یک تراشه‌ی مدیاتک MT6735P استفاده خواهد کرد که بر روی این تراشه یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز قرار گرفته. هواوی در گوشی خود یک صفحه‌ی ۵ اینچی با رزولوشن HD به کار برده و درون گوشی نیز ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی قرار دارد. انرژی لازم برای روشن شدن گوشی وای ۶ پرو ( Y6 Pro ) نیز از یک باتری با ظرفیت ۴,۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تامین خواهد شد.

Y6 Pro 2

در عقب این محصول کمپانی چینی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و در جلو نیز از دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. Y6 Pro دارای ابعاد ۱۴۳.۱ در ۷۱.۸ به ضخامت ۹.۷ میلی‌متر بوده و ۱۶۰ گرم وزن دارد. اعلام شده که این گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی بوده که بر روی آن Emotion UI 3.1 است. Y6 Pro که در حقیقت از سیم کارت دوگانه پشتیبانی‌ می‌‌کند، دارای ارتباطات Wi-Fi 802.11 b/g/n، بلوتوث ۴.۰، Wi-Fi Hotspot، و Wi-Fi مستقیم است.

Y6 Pro 3

گوشی دارای یک بدنه‌ی فلزی و طراحی خاصی که کمپانی به آن «موج آب» می‌گوید خواهد بود. Y6 Pro قرار است در رنگ‌های طلایی، سفید، و خاکستری عرضه گردد. قیمت این گوشی هنوز مشخص نشده و همچنین اطلاعاتی از اینکه که در چه زمانی شاهد عرضه‌ی این موبایل خواهیم بود وجود ندارد.

Y6 Pro 23

منبع: gsmarena



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هواوی Y6 Pro در راه است؛دوربین ۱۳ مگاپیکسل و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : محمد خلفوندی
ت : پنج شنبه 22 بهمن 1394
.
samsung-galaxy-s7-edge

به نظر می رسد که تا روز دوم اسفند که سامسونگ رسما از پرچم داران جدید خود در MWC 2016 رونمایی خواهد کرد، هر روز شاهد انتشار اخبار، تصاویر و اطلاعات جدیدی از این اسمارت فون ها باشیم.امروز هم تصاویری از نسخه خاکستری رنگ گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ اج منتشر شده است.

وب سایت SamMobile جدیدترین تصاویر رندر شده نسخه خاکستری رنگ گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ اج سامسونگ را منتشر کرد. انتظار داریم که این گوشی در سه رنگ خاکستری، مشکلی و طلایی عرضه شود، اما با این وجود به منظور کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با تنوع رنگی آن باید تا زمان رونمایی رسمی از این گوشی صبر کنیم.

گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ از صفحه نمایشی ۵٫۱ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره‌مند می‌شود و نمایشگر گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ اج صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود که باتری گلکسی اس ۷ سامسونگ ظرفیت و توان ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را ارائه کند. در هر صورت برای کسب اطلاعات رسمی مرتبط با این دو محصول باید ۱۰ روز دیگر صبر داشته باشیم.براساس برنامه اعلام شده ، گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge) سامسونگ در روز بیست و یکم ماه فوریه ( دوم اسفند ) معرفی خواهند شد.

samsung-galaxy-s7-edgegalaxy-s7-galaxy-s7-edge-1

منبع: sammobile



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: انتشار تصاویر نسخه خاکستری رنگ گوشی سامسونگ گلکسی اس ۷ اج ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : محمد خلفوندی
ت : پنج شنبه 22 بهمن 1394
.
 FireShot-Screen-Capture-#11

از این پس افزونه‌های مسدود کننده تبلیغات بر روی مرورگر موبایل سامسونگ پشتیبانی خواهد شد

کمپانی سامسونگ امروز پشتیبانی از افزونه های مسدود کننده محتوا و تبلیغات را بر روی مروگر پیش فرض تلفن های اندرویدی اش را آغاز کرد. مرورگر به روز شده از امروز در اختیار گوشی های هوشمند مجهز به اندروید مارشمالو قرار خواهد گرفت و در ماه آینده، کاربران نسخه‌ی آب نبات چوبی هم از این امکان بهره مند خواهند شد. این امکان جدید، به کاربران اجازه می‌دهد تا با نصب نرم افزار های کمکی به مسدود کردن تبلیغات وب سایت ها بپردازند. قابلیتی که پیش از این برای مرورگر سافاری در iOS 9 فراهم آمده بود.

مشخصا مسدود کردن تبلیغات وب سایت ها موجب کاهش زمان بارگذاری صفحات وب خواهد شد و از طرفی مصرف دیتا تلفن همراه به شکل قابل توجهی کمتر خواهد کرد. از همین رو، بارگذاری صفحاتی که در آن تبلیغات مسدود شده، بسیار سریع تر از صفحات دارای تبلیغات صورت می‌گیرد.

در ماه سپتامبر گذشته، وقتی iOS با قابلیت جدیدش در دسترس کاربران قرار گرفت، مسدود کننده های تبلیغات برای تلفن همراه غوغا کردند. اما مدتی پس از آن، شور اولیه کاربران فرو کش کرد و مسدود کننده ها از صدر برنامه های اپ استور به پایین سقوط کردند. موضوعی که نشانی بر عدم توانایی در جذب کاربران بیشتر است. اما مسدود کردن تبلیغات و دیگر متحویات بر روی اندروید، به راحتی با نصب یک افزونه قابل انجام نیست. برای مثال، مرورگر گوگل کروم که به صورت پیش فرض روی گوشی های اندرویدی نصب است و همچنین مرورگر  Internet سامسونگ، در حال حاضر از مسدود کننده پشتیبانی نمی‌کنند. البته باید گفت که برخی از مرورگر های شخص ثالث نظیر Brave که چندی پیش معرفی شد، ویژگی هایی برای مسدود کردن آگهی را در خود جای داده اند؛ اما مشخص است که همانند گوگل کروم میان کاربران جا افتاده و محبوب نیستند. در نتیجه، با وجود اینکه مسدود کردن تبلیغات در مرورگر های دسکتاپ عمل کاملا رایجی است اما برای تلفن های همراه، بسیاری از کاربران حتی زحمت مسدود کردن آنها را به خود نمی‌دهند.

اولین مسدود کننده محتوا که برای مرورگر Internet  سامسونگ ارائه شده، Adblock Fast نام دارد که برای iOS نیز ارائه شده و پیش از این  برای کروم و اپرا بر روی دسکتاپ، در دسترس بود. Adblock Fast رایگان ارائه شده و منبع باز است که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار کاربر در سیستم عامل های مختلف از این نرم افزار استفاده می‌کنند. طبق ادعای سامسونگ، استفاده از این افزونه در اندروید به طور متوسط موجب کاهش زمان لود شدن صفحات وب تا حدود ۵۱ درصد می‌شود. این مسدود کننده را می‌توان از طریق فروشگاه گوگل پلی برای مرورگر Internet  نسخه‌ی ۴.۰ سامسونگ دانلود کرد. یکی از اولین و محبوب ترین مسدود کننده های محتوا برای سیستم عامل iOS، در حال حاضر برای مرورگر سامسونگ نیز در دسترس است.

ابزارهامشخص نیست که چه تعداد از کاربران سامسونگ، از مسدود کننده هایی که در دسترسشان است استفاده خواهند کرد و در واقع هنوز روشن نیست که چه تعدادی از آنها مروگر Internet را به گوگل گروم ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر، احتمالش زیاد است که شما جزو افرادی باشید که راجب مسدود کننده ها اطلاعات کافی را دارید اما همچنان ترجیح می‌دهید به جای Ineternet سامسونگ از مروگر گوگل کروم استفاده کنید. اما اگر شما به تازگی دستگاه خود را از آیفون به سامسونگ تغییر داده باشید و قابلیت مسدود کردن آگهی ها که پیش از این در آیفون وجود داشت را از دست داده اید، شما هم اکنون می‌توانید یک تجربه بدون آگهی را در مرورگر Ineternet سامسونگ داشته باشید.

منبع: theverge

 



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: از این پس افزونه‌های مسدود کننده تبلیغات بر روی مرورگر موبایل سامسونگ پشتیبانی خواهد شد ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : محمد خلفوندی
ت : پنج شنبه 22 بهمن 1394
.
بروزرسانی اندروید ۶.۰ مارشمیلو برای گلکسی S6 و S6 Edge در اروپا عرضه شد

بروزرسانی اندروید ۶ مارشمالو برای گلکسی S6 و S6 Edge در اروپا عرضه شد

 

خوب می‌دانیم که این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد، تنها مسئله‌ای که باقی می‌ماند این است که چه زمانی شاهد عرضه‌ی بروزرسانی اندروید ۶.۰ مارشمالو برای گوشی‌های گلکسی S6 و S6 Edge خواهیم بود. حال خبری به دستمان رسیده که انتشار این بروزرسانی در اروپا منتشر  شده. بنابراین فقط به زمان نیاز داریم تا شاهد انتشار آن در دیگر نقاط جهان نیز باشیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

 

اپراتور T-Mobile در حال حاضر بروزرسانی را برای مدل‌های مختلف هر دو پرچم‌دار در منطقه عرضه کرده است. از نظر جهانی، لهستان دومین کشوری است که بروزرسانی در آن منتشر شده و مقام اول نیز مختص به کره‌ی جنوبی است که اگر بخاطر داشته باشید، بروزرسانی اندروید مارشمالو اواخر ماه گذشته در این کشور منتشر شد.

اگر در حال حاضر در لهستان به سر می‌برید و یک گلکسی اس ۶ ( Galaxy S6 ) یا یک گلکسی اس ۶ اج ( Galaxy S6 Edge ) دارید، به احتمال زیاد اعلان بروزرسانی را به زودی مشاهده کرده و می‌توانید آن را نصب کنید.

البته این خبر خوبی‌ست هرچند طبق معمول، اروپا اولین جایی خواهد بود که آپدیت در آن منتشر می‌گردد. با این حال می‌توان انتظار داشت که بعد از اروپا شاهد عرضه‌ی بروزرسانی سیستم عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو در دیگر نقاط جهان باشیم.



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: بروزرسانی اندروید ۶ مارشمالو برای گلکسی S6 و S6 Edge در اروپا عرضه شد ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : محمد خلفوندی
ت : پنج شنبه 22 بهمن 1394
.

 

ال‌جی G5 LG G5

ملاقات گوشی ال‌جی G5 با Geekbench ؛ ۴ گیگابایت رم و تراشه اسنپدارگون ۸۲۰

 

ال‌جی قرار است که در دوم اسفند در رویداد MWC 2016 از جدیدترین گوشی خود، ال‌جی G5 رونمایی کند. اما تا آن زمان، کمپانی کره‌ای می‌خواهد با نمایش قابلیت‌‌های این گوشی به ما بازار گرمی کند. هرچند، در پس پرده، ال‌جی در حال آزمایش محصول جدید خود است. همانطور که در تیتر خواندید پرچم‌دار جدید کمپانی با Geekbench تست شده است. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

 

در حقیقت، شخصی با گوشی ال‌جی جی ۵ ( LG G5 ) برنامه‌ی Geekbench را بر روی آن اجرا کرده که بعضی از سخت افزار نشان داده شده تایید شده‌اند که می‌توان به سیستم عامل اندروید ۶.۰.۱ اشاره کرد. اطلاعاتی که در تصویر منتشر شده از بنچمارک در اختیار ما قرار گرفته نشان می‌دهد که گوشی از یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند.

هیچکدام یک از این مشخصات سورپرایز کننده نیستند، زیرا می‌توان آن‌ها را در اکثر پرچم‌داران آماده شده برای عرضه در سال ۲۰۱۶ مشاهده کرد. گوشی که در بنچمارک تست شده دارای کد LG F700S است. «S» در این‌جا به معنی SK Telecom بوده که یکی از ۳ اپراتور بزرگ کره‌ی جنوبی‌ست.



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ال‌جی G5 با Geekbench ؛ ۴ گیگابایت رم و تراشه اسنپدارگون ۸۲۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : محمد خلفوندی
ت : پنج شنبه 22 بهمن 1394
.
 

 
ال‌جی از Quick Cover برای گوشی‌ ال‌جی جی ۵ رونمایی کرد

ال‌جی از Quick Cover برای گوشی‌ ال‌جی جی ۵ رونمایی کرد

هنوز مدتی از رونمایی صفحه‌ی همیشه فعال گوشی ال‌جی جی ۵ نگذشته که کمپانی کره‌ای قابلیت دیگری به نام قاب‌های Quick Cover برای پرچم‌دار آینده‌ی خود معرفی کرده است. این قاب‌های جدید از طراحی خاصی برخوردار بوده و با ویژگی حساس به لمس خود به کاربر اجازه می‌دهند تا فرامینی را به گوشی صادر کنند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

 

این قابلیت شباهت زیادی به Dot-case گوشی HTC One M8 دارد که می‌شد حتی وقتی که کاور بر روی گوشی‌ست فرامینی را به گوشی داد.

طراحی این قاب از گوشی K10 گرفته شده و به کاربر اجازه می‌دهد تا به تماس‌های ورودی جواب داده، زنگ هشدار را غیر فعال کند، هشدارها را مشاهده کرده و بتوان زمان را از صفحه‌ی همیشه فعال ال‌جی جی ۵ ( LG G5 ) مشاهده کرد. البته مزیت اصلی این کاور این است که نیازی به جدا کردن آن برای انجام دستورات ذکر شده نیست.

هرچند به نظر می‌رسد که هدف ال‌جی از رونمایی این قابلیت جلب توجه بوده مخصوصا بعد از منتشر شدن تصاویر رندر گوشی گلکسی S7 که نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد.

به هر حال، Quick Cover یکی از قابلیت‌ها و امکاناتی خواهد بود که ال‌جی در کنفرانس خبری خود از آن به همراه پرچم‌دار جدید خود، گوشی ال‌جی G5 رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که MWC امسال یکی از پرحاشیه‌ترین اتفاقات سال ۲۰۱۶ باشد. نظر شما در مورد این کاور چیست؟

منبع: gsmarena



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: ال‌جی از Quick Cover برای گوشی‌ ال‌جی جی ۵ رونمایی کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : پنج شنبه 22 بهمن 1394
.

سامسونگ که پیش از این نیز با تولید گوشی مجهز به سیستم عامل ویندوز فون، رابطه به نسبت خوبی با مایکروسافت برقرار کرده بود، اکنون قصد دارد تا یک فبلت مجهز به سیستم عامل با نام Huron تولید کند. فبلت Samsung Huron علاوه بر سیستم عامل ویندوزفون، از مشخصات سخت افزاری بسیار خوب و قدرتمندی بهره می برد و می تواند لقب پرچمدار محصولات ویندوزفون را در اختیار بگیرد.

فبلت Huros به صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح تصویر 1080×1920 پیکسل مجهز است. پردازنده چهار هسته ای، دو گیگابایت حافظه رم و سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات این محصول به شمار می رود.

فبلت جدید سامسونگ در دو بخش ظاهری و مشخصات سخت افزاری، شباهت های بسیاری با Galaxy S4 دارد که ممکن است همین شباهت ظاهری، سبب کاهش میزان فروش Huros گردد. کاربران اپراتور Verizon می توانند به عنوان اولین دارندگان این محصول در جهان معرفی گردند، زیرا دو شرکت سامسونگ و Verizon در این مورد به توافق رسیده اند. 

 

منبع: Phonearena



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ فبلت ویندوزفونی جدید تولید می کند + مشخصات ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : یک شنبه 20 بهمن 1392
.

پس از سخنان استیو وزنیاک به عنوان یکی از موسسین کمپانی اپل در خصوص استفاده اپل از سیستم عامل اندروید، شایعات فراوانی در خصوص توقف فعالیت بخش توسعه سیستم عامل iOS منتشر گردیده است. این در حالیست که اپل با اعلام ارائه به روز رسانی iOS 7.1 در ماه مارس، فضای حاکم روی کمپانی را تا حدودی آرام کرد. اما به نظر شما اپل به سخنان موسس خود توجهی نخواهد کرد؟

استیو وزنیاک که از سرمایه گذاری روی سیستم عامل iOS و استفاده انحصاری اپل از آن نگران به نظر می رسد، ترس خود از تکرار سرنوشت بلک بری با سیستم عامل اختصاصی خود در کمپانی اپل اعلام کرده است. وزنیاک سرعت رشد و توسعه اندروید را بسیار فراتر از سیستم عامل انحصاری اپل توصیف کرد و اعضای ارشد این شرکت را با پیشنهاد استفاده از سیستم عامل اندروید شگفت زده کرد. آخرین آپدیت سیستم عامل با نام iOS 7.0.4 روی عملکرد پردازشی محصولات اپل تاثیر مناسبی داشت و اکنون به روز رسانی جدید، رابط کاربری را هدف قرار می دهد. از مواردی که در به روز رسانی 7.1 می توان به آنها اشاره کرد، شامل طراحی مجدد Backspace و Caps Lock در صفحه کلید، طراحی مجدد باز کردن قفل گوشی، رابط جدید بخش تماس، قابلیت حذف افکت Parallax روی عکس پس زمینه بدون غیر فعال شدن افکت های حرکتی و برخی توئیک های نرم افزاری برای بهبود سرعت رابط کاربری می شود. به نظر شما آینده سیستم عامل iOS چگونه رقم خواهد خورد؟



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: آپدیت جدید iOS آخرین حضور اپل خواهد بود؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : یک شنبه 20 بهمن 1392
.

در عین حال فروش کلی تلفن های مرکب Feature phones به 210 میلیون دستگاه رسیده است که کاهش 21 درصدی را نسبت به سال 2012 نشان می دهد.

بر اساس اعلام گارتنر، بالاترین نرخ رشد فروش تلفن های همراه در آسیا، امریکای لاتین و اروپای شرقی گزارش شده است.

در 3 ماهه دوم 2013 ، تلفن های هوشمند 51.8 درصد فروش تلفن های همراه را تشکیل می دهند همین افزایش فروش موجب شده فروش تلفن های هوشمند برای نخستین بار از فروش تلفن های مرکب بالاتر برود.

تلفن های هوشمند قابلیت های بسیاری دارند و می توان با استفاده از آنها به اینترنت متصل شد. اما در مقابل تلفن های همراه مرکب عملکردها و قابلیت های کمتری دارند و ارزان ترند.

تحلیل گران می گویند تحقیقات گارتنر شگفت انگیز نیست چرا که تلفن های هوشمند استفاده از اینترنت و بازی های متنوع آن لاین را برای کاربر امکان پذیر کرده و به همین دلیل این گوش ها با اقبال عمومی رو به رو می شوند.

بر اساس اعلام گارتنر در زمینه سیستم عامل، اندروید گوگل 79 درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. پس از آن iOS اپل قرار دارد که 14.2 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل مایکروسافت نیز در رتبه سوم قرار دارد

 

بر اساس اعلام گارتنر، سامسونگ همچنان در صدر پرفروش ترین تلفن های هوشمند در سراسر جهان قرار دارد و سهم بازار آن به 31.7 درصد رسیده است. این شرکت بیش از 71 میلیون دستگاه از تلفن های هوشمند خود را طی آوریل تا ژوئن 2013 به فروش رسانده است.

اکنون اپل 14.2 درصد از این بازار را در اختیار دارد که نسبت به 18.8 درصد سال گذشته، افت نشان می دهد. این شرکت 31 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته است.

سامسونگ همچنان صدرنشین تلفن‌های هوشمند

شرکت های ال جی الکترونیک، لنوو و ZTE در رتبه های سوم تا پنجم فهرست پرفروش ترین تلفن های هوشمند قرار دارند. این شرکت ها به طور قابل توجهی در حال افزایش سهم خود از بازار تلفن های هوشمند هستند.

در زمینه تلفن همراه به صورت کلی، سامسونگ همچنان در رتبه نخست قرار دارد و نوکیا، اپل ال جی  و ZTE در رتبه های بعدی ایستاده اند.

بر اساس اعلام گارتنر در زمینه سیستم عامل، اندروید گوگل 79 درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. پس از آن iOS اپل قرار دارد که 14.2 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل مایکروسافت نیز در رتبه سوم قرار دارد.

 

بخش دانش و زندگی تبیان


:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , موبایل , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ همچنان صدرنشین تلفن‌های هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.

خوش اقبال ترین تبلتهای بازار

در بازارهای جهانی بیش از یکصد نوع تبلت به فروش می‌رسد که ده‌ها مدل از این تبلت‌ها در بازارهای فناوری داخلی نیز عرضه می‌شوند. طبق بررسی های میدانی صورت گرفته، 3 برند اپل، ایسوس و سامسونگ بیشترین محبوبیت را در میان کاربران ایرانی دارند و در صدر فروش بازار تبلت قرار گرفته اند.

خوش اقبال‌ترین تبلت‌ها در بازار ایران

شواهد نشان می دهد که اغلب کاربران ایرانی با توجه به برند، وزن و نیز ظاهر، تبلت خود را انتخاب می کنند و البته به گفته فروشندگان برنامه های کاربردی نیز در درجه اهمیت برای خریداران قرار دارد.

در هفته ای که گذشت با توجه به کاهش 5 تا 10 درصدی نرخ تبلت و لپ تاپ در بازار دیجیتال کشور، فروش 2 مدل از تبلتهای برند ایسوس، 2 مدل از تبلتهای برند سامسونگ و یک مدل از تبلتهای برند اپل در صدر جدول پرفروشها قرار گرفت.

 

خوش اقبال‌ترین تبلت‌ها در بازار ایران

اپل همچنان پرطرفدار

آی پد اپل نه‌تنها در داخل ایران بلکه در سطح دنیا در رتبه نخست فهرست پرفروش‌ترین تبلت‌ها قرار دارد و فروشندگان بازار قدرت گرافیکی بالای آن، کیفیت تصاویر و همچنین امکان اجرای برنامه‌های کاربردی مختلف روی این تبلت را از ویژگی‌های این رایانه لوحی می دانند.

در بازار کامپیوتر ایران مدل Ipad4 – 4G با حافظه 32 گیگابایتی اپل بازار فروش بسیار خوبی دارد و این محصول با حدود 2 میلیون و 900 هزار تومان یکی از پرفروش ترین و پر طرفدارترین تبلتهای بازار محسوب می شود.

این مدل نسخه بهبود یافته‌ iPad 3 است و اصلی ترین تفاوت آن با مدل قبلی مربوط به پردازنده‌ آن است؛ به نحوی که برخلاف iPad 3  که از چیپ A5X استفاده می‌کرد، نسل چهارم این تبلت از چیپ جدید Apple A6X استفاده می‌کند که دارای پردازشگر گرافیکی چهار هسته ای است.

این تبلت اپل دارای صفحه نمایش 9.7 اینچی رتینا با دقت 2048*1536 و باتری قدرتمند با شارژدهی بیش از 10 ساعت نیز است. سیستم عامل آی پد اپل IOS Ver6.0است و دوربین آن نیز 5 مگا پیکسل است.

 شواهد نشان می دهد که اغلب کاربران ایرانی با توجه به برند، وزن و نیز ظاهر، تبلت خود را انتخاب می کنند و البته به گفته فروشندگان برنامه های کاربردی نیز در درجه اهمیت برای خریداران قرار دارد
 
خوش اقبال‌ترین تبلت‌ها در بازار ایران

تبلت ویندوزی محبوب ایسوس

طرفداران سیستم عامل ویندوز، اقبال زیادی به تبلت برند ایسوس نشان می دهند و براین اساس مدل ASUS - Vivo Tab Smart – ME400CL از جمله پرفروش ترین مدلهای بازار کامپیوترهای جیبی است که حدود یک میلیون و 900 هزار تومان نیز قیمت داده می شود.

این تبلت ویندوزی که با سیستم عامل Windows 8 professional تولیدشده مشخصاتی شبیه به تبلت مایکروسافت یعنی Surface PRO دارد و قابلیت این را نیز دارد که مانند تبلت های خانواده TRANSFORMER ایسوس از یک کیبورد استفاده کند که البته به صورت پیش فرض جزو لوازم خود تبلت نیست.

فروشندگان بازار کیفیت صفحه نمایش و پردازنده قدرتمند چهار هسته ای تبلتی بسیار سریع را همراه با طراحی زیبا و بهره مندی از Windows 8  را از جمله دلایل پرفروش بودن این تبلت سبک می دانند.

تبلت Tab smart دوربین 8 مگا پیکسلی دارد و دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی است.

 

خوش اقبال‌ترین تبلت‌ها در بازار ایران

پدفون ایسوس گران اما پرفروش

در جمع پرفروش های بازار تبلت، Padfone Infinity برند ایسوس نیز با اینکه حدود 3 میلیون تومان قیمت داده می شود خوب می فروشد.

این تبلت آندرویدی با کاربری تبلت و گوشی یکی از برترین خلاقیت های سال 2013 به شمار می رود که دارای یک گوشی 5 اینچی است که همراه آن یک داک تبلت نیز ارائه می‌شود و کاربر می‌تواند در صورت تمایل گوشی را داخل این داک قرار داده و از آن به عنوان یک تبلت 10.1 اینچی استفاده کند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند هر زمان که تمایل داشت از گوشی خود به عنوان یک تبلت نیز استفاده کند.

خوش اقبال‌ترین تبلت‌ها در بازار ایران

نوت 8 سامسونگ خوب می فروشد

طبق اعلام فروشندگان بازار مدل Note8 – N5100 کمپانی سامسونگ نیز با حدود 1.5 میلیون تومان قیمت در بازار تبلت ایران خوب می فروشد و در جمع 5 مدل پرفروش هفته قرار گرفته است.

تبلت Galaxy Note 8 صفحه نمایش 8 اینچی و از نوع TFT و با رزولوشن 1280*800 دارد و تراکم پیکسلی 189ppi  می دهد. قاب دور تبلت کمی ضخیم است طوری که باعث شده این تبلت از تبلت های دیگر سامسونگ کمی بزرگ‌تر باشد. پردازنده این تبلت چیپ Exynos 4 Quad است که پردازنده چهار هسته ای Cortex-A9 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز را کنترل می کند.

 

خوش اقبال‌ترین تبلت‌ها در بازار ایران

پرفروش دیگری از سامسونگ

مدل Note2 – N8000 کمپانی سامسونگ که حدود یک میلیون و 900 هزار تومان قیمت داده می شود از استقبال بالایی در میان مدلهای مختلف تبلت برخوردار است. این تبلت جدید سامسونگ بیش از هر تبلت دیگری به اصل تبلت ها یعنی قابلیت نت برداری و یا در واقع جایگزینی قلم و کاغذ نزدیک شده است.

داشتن پردازنده  Quad Core 1.4GHz، حافظه رم 2GB DDR3 و حافظه داخلی 16GB از جمله ویژگیهای این مدل تبلت است که از سیستم عامل  Android 4.0 و دوربین 5 مگاپیکسل و صفحه نمایش 10.1 اینچی با قابلیت نصب سیم کارت برای استفاده از تکنولوژی 3G بهره می برد.

 

بخش دانش و زندگی تبیان


:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: خوش اقبال‌ترین تبلت‌ها در بازار ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.

به گفته بسیاری از محققان در آینده سرعت اینترنت آنقدر افزایش پیدا خواهد كرد كه وب موبایل دنیای ارتباطات را در دست می گیرد و استفاده از گوشی های هوشمند نیز بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

همچنین به كارگیری HTML5 امکاناتی به همراه می آورد که به ایجاد تحولات اساسی در تجربه گوشی های هوشمند کمک شایانی خواهد کرد. همچنین می توان این گمان را نیز داشت كه در آینده سخت افزارهای درون تلفن ها چندان مهم نباشند چون دنیای تکنولوژی به سمت رایانش ابری در حرکت است و وقتی پردازش در ابرها انجام شود، تلفن ها می توانند از دنیای رقابت سخت افزاری خارج شوند.

در میان تمامی اسمارت فون های معرفی شده، بازهم سامسونگ یكی دیگر از محصولات خود به نام گلکسی اس 4 را معرفی كرد.

در چند ماه گذشته گلكسی اس 3 سامسونگ به عناون برترین ها انتخاب شد و هر گوشی كه وارد بازار می شد با این اسمارت فون مقایسه می شد. حال نوبت به گلكسی اس 4 رسیده است. كسانی كه به حض ورود گلكسی اس 3 آن را خریداری كرده اند با ورود ورژن بعدی سامسونگ شاید حس كنند كه گوشی آن ها قدیمی شده است اما این طور نیست، در واقع می توان گفت گلكسی اس 4 ادامه دهنده ویژگی های گلكسی اس 3 است.

سامسونگ این گوشی را به عنوان همدم زندگی معرفی كرده چرا كه معتقد است این گوشی هر آنچه را كه ما در آینده به آن نیاز داریم برایمان فراهم خواهد كرد.

یكی از مزیت های Smart Pause/Smart Scroll به هنگام فیلم دیدن مشخص می شود چرا كه با برداشتن نگاه خود از صفحه نمایش فیلم به صورت اتوماتیك متوقف می شود و برای شروع مجدد آن می بایست صفحه را لمس كنید.

برای این كه بتوانیم سایر اسمارت فون ها را با این گوشی مقایسه كنیم بهتر است تا با ویژگی های آن آشنا شویم:

** زمانی كه می خواهید صفحه ای را در گوشی خود باز كنید و یا این كه آن را حركت دهید این كار را با لمس صفحه انجام می دهید اما گلكسی اس 4 متوجه می شود که چه موقع در حال نگاه کردن به آن هستید و سپس با کج کردن آن به بالا یا پایین، اسکرول صفحه بالا و پایین می رود. این ویژگی Smart Pause/Smart Scroll نام دارد. یكی از مزیت های این ویژگی به هنگام فیلم دیدن مشخص می شود چرا كه با برداشتن نگاه خود از صفحه نمایش فیلم به صورت اتوماتیك متوقف می شود و برای شروع مجدد آن می بایست صفحه را لمس كنید.

** یكی دیگر از ویژگی های این اسمارت فون هم در گوشی های سامسونگ وجود دارد و هم در تلویزیون های آن. حركت از راه دور (Air View/Air Gesture) همین ویژگی است. شما می توانید بدون لمس كردن صفحه به راحتی به یک تماس پاسخ دهید و یا آن تماس را رد کنید، می توانید موزیک ها را عوض کنید، در اینترنت به گشت و گذار بپردازید، در گالری عکس‌های خود بچرخید و كارهای نظیر آن را انجام دهید.

** امكان برقراری تماس به صورت تصویری نیز به بازار عرضه شده است و علاوه بر داشتن سرعت بالای اینترنت نیاز به یك دوربین خوب نیز احساس می شود.Dual camera features  ویژگی است كه می توانید با دوربین اصلی گوشی که 13 مگاپیکسل است و دوربین دوم گوشی که 2 مگاپیکسل است به طور همزمان  عکس بگیرید. به این صورت، زمانی که در حال عکاسی هستید می توانید عکس خودتان را نیز بگیرید و یا زمانی که در حال مکالمه تصویری هستید نیز از محیط اطراف خود فیلم بگیرید.

کهکشانی دیگر از سوی سامسونگ

** همچنین می توانید بر روی عكس خود به مدت 9 ثانیه صدا ضبط كنید. این ویژگیSound & Shot feature نام دارد كه باعث جذابیت بیشتر عكس شما خواهد شد.

** این گوشی به سلامتی شما نیز اهمیت می دهد چرا كه شما می توانید با دو ویژگی S-Health و Temperature and Humidity sensors به ترتیب میزان کالری ورودی به بدن خود و میزان کالری مصرفی، وزن، فشار خون و قند خون به صورت روزانه بررسی کنید  و با استفاده از سنسور تشخیص دما و رطوبت محیط در هر لحظه می توانید دما و رطوبت مكانی كه در آن هستید را مشاهده كنید.

**این گوشی قابلیت های امنیتی را نیز فراهم می كند. برنامه امنیتی Knox برای كسانی به كار می رود كه از گوشی خود برای کارهای شخصی یا کارهای شغلی استفاده می کنند.  Knox به شما كمك می كند تا دو فضای مختلف برای زندگی و کار داشته باشید. به این شکل که موارد مرتبط با شغل شما را در فضای امن و محافظت شده با رمز قرار می دهد ولی موارد غیر کاری را همچنان بدون رمز در دسترس قرار می دهد.

** همچنینS Translator  یک سرویس ترجمه داخلی است که هم برای ترجمه صوتی و هم برای ترجمه متنی در این اسمارت فون به كار می رود.

 

بخش دانش و زندگی تبیان



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : دو شنبه 23 ارديبهشت 1392
.

چه از کاربرانی باشید که هنوز از مودم های دایل آپ استفاده می کنید و چه از کسانی باشید که سال هاست از دایل آپ استفاده نکرده اید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که چرا مودم های دایل آپ انقدر پر سر و صدا هستند. برای خیلی از ما صدای مودم دایل آپ نوستالزی سال هایی ست که برای اتصال به اینترنت مجبور بودیم کارت های شارژ چند ساعته اینترنت بخریم و با هزار بدبختی به اینترنت متصل شویم!

چرا مودم‌های دایل‌آپ پُر صدا هستند؟

در سرتاسر دهه 90 میلادی همه کاربران اینترنت فعالیت و ارتباط خود را با مودم های پر سر و صدای دایل آپ شروع کرده اند. ولی به راستی دلیل این همه سر و صدای خش دار چیست؟

در آن زمان مودم ها تنها قادر بودند داده ها را بر روی شبکه ای که تنها برای انتقال صدا طراحی شده بود، یا در واقع همان خطوط تلفن، ارسال کنند. به همین دلیل، روش ارتباطی میان دو مودم می بایست در محدوده و گسترده شنیداری باشد.

کلمه ی «مودم» از حروف اول دو اصطلاح کاملا فنی گرفته شده است: Modulation و DeModulation. داده هایی که یک کامپیوتر می فرستد در اصل سیگنال هایی رقمی (دیجیتال) هستند. مودم داده های کامپیوتری را به صورت نواهایی صوتی در می آورد تا بتوانند از طریق خطوط تلفن آنالوگ، سیگنالهای آنالوگ را حمل کنند، چنین سیگنال هایی را با طول موج اندازه گیری می کنند.

چرا مودم‌های دایل‌آپ پُر صدا هستند؟

دقیقا مثل زمانی که با تلفن کار می کردیم، مودم ها ابتدا شروع به شماره گیری و برقراری ارتباط می کردند سپس به انتقال داده ها می پرداختند. برای همین نمی توانستید هم زمان از اینترنت و خط تلفن استفاده کنید. ولی در حال حاضر سیستم تلفن می تواند هر دو صدا و داده را در یک زمان (DSL) منتقل کند.

شاید بپرسید چرا صداها از طریق بلندگو کامپیوتر پخش می شد؟ دلیلش واضح است. درست مانند تلفن که از روی انواع صداهای بوق می توانید پی ببرید تلفن شلوغ، آزاد و یا در دسترس نیست آن موقع هم با شنیدن صداهای متفاوت از مودم متوجه اشکالات احتمالی در نحوه اتصال می شدید.

مودم یک قطعه سخت افزاری از کامپیوتر است و پیش از برقرای ارتباط با کامپیوتری دیگر، باید رابطه ی کامپیوتر با مودم خودش برقرار شود. این ارتباط به کمک یک رشته فرمان مشهور به فرمان های AT حاصل می شود

تمام صداها، سوت ها و جیر جیرهایی که در هنگام اصال مودم می شنیدید، در واقع آزمودن کیفیت خط تلفن بود. چنانچه ارتباطی با توجه به کیفیت ارتباط ناموفق باشد، به طور کلی در طول این فرایند ارتباطی ابتدایی ناموفق است. پس چنانچه در حال گوش دادن بودید، می توانستید به طور معمول علت را بگویید (به عنوان مثال در انتهای دیگر بجای مودم یک دستگاه پیام گیر داشتید).

اکثر مودم ها امکان تنظیم شماره گیری نواختی یا تون  (tone dialing)یا شماره گیری تپی یا پالس (pulse) را نیز فراهم می کنند. وقتی مودم عملیات اولیه ی شماره گیری را انجام میدهد می توانید از طریق بلندگوی پی سی، تون شماره گیری یا صدای شماره گیری و همچنین موقع تاییدگیری تونی دیگر را بشنوید. این صدا علاوه بر آن که برقرای ارتباط را به شما تفهیم می کند این نکته را نیز می گوید که مودمتان روی تون میزان شده است یا روی پالس.

چرا مودم‌های دایل‌آپ پُر صدا هستند؟

همچنین موقع قطع ارتباط نیز صدایی را خواهید شنید. البته، صدا وقتی هست که بلندگوی مودمتان در حالت روشن باشد، که معمولا تنظیمی از قبل و توسط کارخانه است.

 

چطور می توانیم بلندگو را خاموش کنید؟

مودم یک قطعه سخت افزاری از کامپیوتر است و پیش از برقرای ارتباط با کامپیوتری دیگر، باید رابطه ی کامپیوتر با مودم خودش برقرار شود. این ارتباط به کمک یک رشته فرمان مشهور به فرمان های AT حاصل می شود.

این فرمان ها در برگیرنده ی همه ی تکالیفی است که مودم باید انجام دهد، مانند استفاده از شماره گیری تونی یا پالسی، یا روشن یا خاموش بودن بلندگو و غیره. دفترچه راهنمای مودم حاوی جدولی از فرمانهای AT و نحوه ی استفاده از آنهاست (فرمانهای AT در مودم های مختلف دارای تفاوت های جزئی هستند. از همین روی، دفترچه راهنمای مودم خود را هیچ گاه دور نیندازید). با این همه، اکثر برنامه های نرم افزاری ارتباطی و اینترنت که امروزه عرضه می شود تکالیف مودم را با فعال شدن گزینه های منو انجام می دهند، در نتیجه هرگز نیازی به فرمان های پیچیده و دشوار AT ندارید.

 

بخش دانش و زندگی تبیان



:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: برچسب‌ها: چرا مودم‌های دایل‌آپ پُر صدا هستند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : محمد خلفوندی
ت : دو شنبه 23 ارديبهشت 1392
.

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی