آیا کوالکام می تواند تحول ایجاد کند؟

کامپیوتر،نرم افزار،سخت افزار،مخابرات،جنگ سایبری،موبایل،بازي رايانه ي،سیاسی،ورزشی و....

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت
آیا کوالکام می تواند تحول ایجاد کند؟

انویدیا تراشه خود را سریع‌ترین در دنیای موبایل نام گذاری نموده و اولین بنچمارک‌های منتشر شده از این تراشه نیز نشان دادند که تگرا 4 به راحتی از پس اجرای سریع و راحت امور مختلف و بازی‌های سنگین گرافیکی اندروید بر می‌آید. اما کوالکام نیز بیکار ننشسته و ادعا می‌کند همچون سال گذشته تراشه جدید این شرکت از محصول رقیب‌اش قوی‌تر خواهد بود.

حال مدیر ارشد محصول کوالکام، راج تالوری اعلام نموده که تیم او بر روی عرضه محصولات تمرکز کرده و او باور دارد که تراشه جدید سری Snapdragon 800 این شرکت به راحتی از پس تگرا 4 انویدیا بر می‌آید. تالوری گفت: تگرا 4 بسیار خوب است اما اسنپ‌دراگون 800 به مراتب یکپارچه‌تر است. «تراشه کوالکام دارای مودم داخلی LTE است و از جنبه‌های مختلف نسبت به تگرا 4 قوی‌تر است».

مدتی است که گوشی‌سازها، به جای ساختن گوشی‌های واقعا متفاوت بر ساخت گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر، وضوح بیشتر یا بنچ‌مارک بهتر، متمرکز شده‌اند و ما واقعا شاهد تحول واقعی در گوشی‌ها نیستیم

تالوری گفت: تراشه‌های سری 800 کوالکام دارای قابلیت خاص رمز گذاری و رمزگشایی محتوای 4K می‌باشد که در نمایشگاه MWC نیز عملکرد آن به نمایش گذاشته شده است. او دلایل دیگری نیز برای خوشبین بودن به آینده Snapdragon 800 دارد. تلفن جدید ZTE Grand Memo تنها یکی از 50 محصولی است که قرار است از تراشه 4 هسته‌ای 2.3 گیگاهرتزی این کمپانی بهره ببرد.

فراموش نکنید که تراشه Snapdragon 600 این کمپانی نیز در پرچم‌داران مطرحی همچون Optimus G Pro ال جی یا One اچ تی سی استفاده شده است.

به هر حال امسال رقابت جذابی بین تراشه تگرا 4 و البته نسخه یکپارچه شده آن با مودم LTE با نام Tegra 4i با تراشه‌های کوالکام را شاهد خواهیم بود. کوالکام ادعا کرده که SoCهای جدید این شرکت در سری Snapdragon 200 برای تلفن‌های ارزان 100 دلاری وارد بازار خواهند شد و همچنین سری 400 این پردازنده ها برای تلفن‌های هوشمند بین 100 تا 300 دلار، سری 600 برای تلفن‌های بین 300 تا 500 دلار و سری 800 نیز برای تلفن‌های گران‌تر از 500 دلار وارد بازار خواند شد.

آیا کوالکام می تواند تحول ایجاد کند؟

شرکت کوالکام که یک تراشه‌ساز معتبر وسایل موبایل است، سابقه قرار دادن ویژگی‌ها و فناوری‌ها نو را در تراشه‌هایش به طمع کسب سهم بزرگ‌تری از بازار دارد. مثلا این شرکت با قرار دادن  فناوری LTE در پردازشگرهای اسنپ‌دراگون خود، توانست سود زیادی به چنگ آورد و با شتاب گرفتن بهره‌گیری از فناوری LTE، میزان موفیت این شرکت هم بیشتر شد.

نوامبر سال پیش، کوالکام از شرکت EPOS  فناوری اولتراسوند دیجیتال را خرید. با شنیدن نام اولتراسوند ما ممکن است به یاد سونوگرافی‌های پزشکی بیفتیم و هیجان‌زده با خودمان فکر کنیم که نکند این شرکت می‌خواهد، گوشی‌های ما را به وسایل پرتابل سونوگرافی تبدیل کند! اما هدف این شرکت از خرید این فناوری این نیست. بلکه می‌خواهد راهی تازه برای تعامل کاربران با گجت‌هایش ایجاد کند.

در فبلت‌های گلکسی نوت، کاربر می‌تواند با یک استایلوس به صورت لمسی کار کند، اما این شیوه تعامل، چندان هم خالی از اشکال نیست. فناوری لولتراسوند می‌تواند از دو طریق، شیوه تعامل کاربران را با گجت‌هایشان، متحول کند.

1- می‌توان یک ساطع‌کننده امواج اولتراسوند را در استایلوس‌ها قرار داد، به این ترتیب بدون نیاز به تماش برقراری فیزیکی بین استایلوس و گوشی، می‌توان با آن کار کرد. تصور کنید که با استایلوس روی میز کنار گوشی بنویسید یا بهتر از آن در حالی که روی یک صفحه کاغذ معمولی در حال نوشتن و رسم نمودار هستید، همه نوشته‌های شما به گوشی منتقل شود.

آیا کوالکام می تواند تحول ایجاد کند؟

2- می‌توان ساطع‌کننده امواج اولتراسوند را در خود گوشی قرار داد، این طوری گوشی حرکت دست‌ شما و اشارات شما را متوجه می‌شود و راهی نو برای تشخیص اشارات، پیش پای گوشی‌سازها قرار داده می‌شود.

مدتی است که گوشی‌سازها، به جای ساختن گوشی‌های واقعا متفاوت بر ساخت گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر، وضوح بیشتر یا بنچ‌مارک بهتر، متمرکز شده‌اند و ما واقعا شاهد تحول واقعی در گوشی‌ها نیستیم. فناوری‌های مثل اولتراسوند هستند که می‌توانند، گوشی‌ها و تبلت‌ها و نوع کاربری ما با آنها را تغییر بدهند.

 

بخش دانش و زندگی تبیان





:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی