بررسي انتي ويروس GDATA internetSecurity 2012

کامپیوتر،نرم افزار،سخت افزار،مخابرات،جنگ سایبری،موبایل،بازي رايانه ي،سیاسی،ورزشی و....

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

G Data یک شرکت آلمانی است که در سال 1985 در شهر بوخوم تاسیس شد و از همان ابتدا فعالیت خود را بر ارائه ابزارها و راه حل‌های نرم افزاری در حوزه امنیت متمرکز نمود. تنوع محصولات امنیتی G Data نیازهای کاربران مختلف (خانگی و شرکت ها) در سطوح امنیتی متفاوت را به خوبی پوشش داده است. آنچه G Data را بیش از هر چیز از دیگر آنتی‌ویروس‌های موجود در بازار متمایز می‌کند، استفاده از دو موتور جستجوگر ویروس به صورت همزمان است.

 

 

نصب

احتمالاً در همان نخستین گام نصب، مشخصات نمایش داده شده از دیسک نصب در  پنجره AutoPlay ویندوز شما را کمی دچار تعجب و تردید نماید (خیالتان راحت که این محصول تقلبی نیست!). این دیسک فاقد آیکن و اتوران است و در عنوان دیسک نیز نام My Files دیده میشود و به نظر میرسد توزیع کننده اصلی محصول در ایران پیشفرض های ضبط دیسک را تغییر نداده است (تصویر 1).

نکته عجیب دیگر، وجود فایل اجرایی اتوران با نام Autostrt.exe، فایل آیکون G Data با نام avk.ICO  در مسیر " X:\Internet Security\system " و فایل Autorun.INF در میان محتویات دیسک است، اما این این فایل ها مربوط به دیسک G Data IS 2011 است و نه نسخه 2012!

به همین خاطر، خودتان باید از میان محتوای دیسک فایل Setup.exe را اجرا کنید تا فرآیند نصب G Data IS 2012 آغاز شود. روال نصب محصول بسیار روتین و آشنا است و نیاز چندانی به توضیح ندارد تنها مرحله‌ای از نصب که باید به آن توجه و دقت نمایید، پنجره Additional modules است که باید گزینه‌های G Data Parental Controls و Shredder را تیک بزنید تا این دو ابزارجانبی نیز در کنار ابزارهای اصلی نصب شوند. فرآیند نصب چند دقیقه‌ای طول می‌کشد و در انتها، پنجره فعال‌سازی نرم افزار نمایان می‌شود. برای فعال سازی کافیست پس از انتخاب گزینه نخست، در پنجره جدید علاوه بر Registration Number (کد 25 رقمی درج شده روی کاور دیسک) نام، نام خانوادگی و مهمتر از همه آدرس ایمیل معتبری از خود را وارد کنید (دقت کنید کهUsername   و Password اختصاصی شما به این ایمیل ارسال می شود). سپس روی Login کلیک نموده و یک بار سیستم را ریستارت کنید تا عمل نصب به طور کامل به پایان برسد. خوشبختانه یک بروشور راهنمای تصویری مراحل نصب و فعال سازی نرم افزار به زبان فارسی نیز در بسته محصول گنجانده شده است که برای کاربران مبتدی میتواند مفید باشد.

 

ابزارهاوامکانات

تمام ویژگی‌ها و ابزارهای مهم و اصلی که یک Internet Security باید داشته باشد، در این محصول پیش بینی شده است. این ابزار ها شامل آنتی‌ویروس (محافظت در برابر بدافزارهای مختلف)، آنتی روتکیت، دیواره آتش، ضد هرزنامه، ضد سیادی و Email Protection می‌شوند. ویژگی اصلی که G Data به خاطرش شناخته شده است، مجهز بودن به دو موتور جستجوگر ویروس مستقل و متمایز از هم است که می‌توانند به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرند، بدون آنکه این همزمانی سبب تداخل در عملکرد یکدیگر، اشغال بیش از حد منابع و افت محسوس در کارایی و عملکرد سیستم شود (G Data نام DoubleScan را برای این قابلیت در نظر گرفته است). کاربر نیز کاملا آزاد است که هر زمان که بخواهد تنها یکی از این دو موتور را فعال و دیگری را غیرفعال نماید. این دو موتور جستجوگر ویروس در محیط نرم افزار با نام های Engine A و Engine B نامگذاری و مشخص شده اند. Engine A متعلق به کمپانی BitDefender و Engine B محصول شرکت Alwil Software (توسعه دهنده آنتی ویروس Avast! ) است.

ابزار دیگری که به همراه این مجموعه ارائه میشود Wizard BootCD نام دارد. با استفاده از این ابزار مفید می‌توانید به سادگی یک دیسک نجات (Rescue Disk) کاملاً به‌روز بسازید (قبل از ساخت دیسک باید آنتی ویروس را به روز رسانی کرده باشید). این ابزار در منوی More واقع در سمت راست بالای رابط کاربری G Data IS  قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار می‌توان به ابزار حفاظتی برای مقابله با تهدیدات امنیتی رایج در نرم افزارهای پیام رسان، ابزار Virus Monitor (ابزار حفاظت بلادرنگ در برابر بدافزارها)، ویژگی Idle Scan (اسکن سیستم و شناسایی ویروس ها در زمان بیکاری سیستم)، فناوری Finger Printing  (این ویژگی با خودداری از اسکن فایل‌هایی که تغییر نکرده‌اند سرعت اسکن را بالا می‌برد) و فناوری  Cloud Computing (شناسایی تهدیدات جدید حتی پیش از ثبت آنها به کمک قابلیت Cloud Computing) اشاره نمود.

 

 

ابزارهایجانبی

ابزار Parental Controls که این روزها در نسخه Internet Security اکثر آنتی‌ویروس‌های مشهور و معروف دنیا دیده می‌شود، در این محصول نیز به عنوان یک ابزار جانبی و اختیاری پیش بینی شده است. Parental Control امکانی است در خدمت والدین که توانایی کنترل و مدیریت بهتر فعالیت‌های آنلاین و دیجیتال فرزندان در خانه آسان می‌سازد. این ابزار پس از نصب نیز به صورت پیش فرض غیرفعال است و باید به صورت دستی فعال شود. به کمک این ابزار می‌توانید محدودیت زمانی در استفاده از کامپیوتر و اینترنت تعریف کرده و محدودیت دسترسی به سایت‌ها یا محتوای مشخصی از وب را برای هر یک از حساب‌های کاربری تعریف شده در ویندوز ایجاد کنید.

Shredder ابزار جانبی و اختیاری دیگری است که جهت حذف غیرقابل بازیابی فایل‌ها و اطلاعات مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به صورت مستقل از مجموعه Internet Security روی دسکتاپ قرار می‌گیرد. کافیست فایل مورد نظر را با استفاده از ماوس کشیده و روی آیکون نرم افزار در دسکتاپ رها کنید، یا از گزینه Shred که به منوی راست کلیک افزوده شده است استفاده نمایید.

MobileSecurity G Data ابزاری امنیتی برای گوشی‌های هوشمند  با سیستم عامل آندروید است. G Data این محصول غیر رایگان را به عنوان هدیه‌ای برای مشتریان در دیسک نصب تمامی محصولات 2012 خود ارائه کرده است.

در بسته محصول علاوه بر دیسک نصب و راهنمای نصب فارسی، کاتالوگ معرفی محصولات مختلف خانگی و شرکتی G Data به زبان فارسی و دفترچه راهنمای نرم‌افزارهای امنیتی G Data در سال 2012 به زبان انگلیسی نیز ارائه شده است.

 

رابطکاربری

پنجره اصلی G Data InternetSecurity 2012 موسوم به SecurityCenter به دو قاب تقسیم شده است.

در میانه قاب سمت چپ اطلاعات مربوط به ثبت آنتی ویروس درج شده است و در یک سوم پایینی قاب نیز دو گراف کوچک قرار گرفته که به ترتیب میزان استفاده G Data از منابع و میزان استفاده کل سیستم از پردازنده را به صورت لحظه ای نشان می‌دهند. قاب سمت راست تمام بخش‌ها و امکانات امنیتی مختلف نرم‌افزار در قالب هفت بلوک اصلی دسته‌بندی و در دو ستون کنار هم چیده شده‌اند. تنظیمات و دیگر ابزارها و گزینه‌های مربوط به هر بخش  نیز از طریق کلیک وی هر بلوک نمایان می‌شود. برای اسکن نیز پس از کلیک روی Virus Protection باید روی حالت مورد نظر کلیک نمایید تا عملیات آغاز شود. تصویر سوم پنجره گزارش عملیات اسکن سیستم را نمایش می‌دهد.

 

کارایی

G Data در آزمون‌های موسسات مستقل مطرح در حوزه سنجش توان و کارایی آنتی‌ویروس‌ها، عموماً نمرات خوبی کسب کرده است. این آنتی‌ویروس در ده آزمون اخیر موسسه Virus Bulletin توانسته 9 نشان VB100 دریافت کند. همچنین در جدیدترین آزمون AV-Comparatives.org (نوامبر 2011) موفق به دریافت مدرک ADVANCED Plus در بخش Proactive Test (توان حفاظتی در برابر بدافزارهای جدید و ناشناخته) گردید. کمی پیش از این نیز در آزمون آگوست 2011 همین موسسه توانسته بود مدرک ADVANCED در بخش On Demand Detection Test را اخذ نماید. در بررسی آنتی‌ویروس‌ها، همیشه دو پارامتر بسیار مهم و اساسی توان حفاظتی و قدرت پاکسازی مطرح است. برآیند تست‌ها و بررسی‌های معتبر نشان می‌دهد که G Data در زمینه محافظت در برابر نفوذ بدافزارها بسیار موفق‌تر و کارآمدتر از پاکسازی آلودگیهای موجود عمل می‌کند.

 

 

مزایا:

عملکرد بسیار خوب در بخش Malware Blocking (پیشگیری از نفوذ بدافزارها)- تاثیر کم روی سرعت و کارآیی سیستم- توان حفاظتی بالا در برابر حملات فیشینگ- فایروال کارآمد- عملکرد خوب در برابر اسپم‌ها- توان حفاظتی بالا در برابر بدافزارهای جدید- عرضه رایگان نرم افزار MobileSecurity G Data برای مشتریان

 

 

معایب:

نصب دشوار بر روی سیستم‌های آلوده- عملکرد نه چندان خوب در پاکسازی کامل و ترمیم سیستم‌های آلوده- ابزار Parental control به راحتی قابل دور زدن است- فقدان ویژگی حفاظت در برابر تهدیدات رایج در شبکه‌های اجتماعی

 

امتيازبندي

راندمان: 8/5

امکانات: 9

طراحی: 7/5

ارزش: 9

امتیاز نهایی: 8/5

 منبع:سایت سخت افزار





:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: GDATA internetSecurity 2012 ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : شنبه 6 مهر 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی