کروم بوک پیکسل؛ اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل

کامپیوتر،نرم افزار،سخت افزار،مخابرات،جنگ سایبری،موبایل،بازي رايانه ي،سیاسی،ورزشی و....

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

کروم بوک پیکسل به‌عنوان اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل، دارای ویژگی‌های سخت‌افزاری جالبی است که آن را قابل قیاس به مک بوک ایر اپل می‌کند.

 


کروم بوک پیکسل؛ اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل

پیکسل دارای یک صفحه نمایش 12.85 اینچی با نسبت تصویر 3:2 است که 18 درصد فضای عمودی بیشتر را نسبت به نمایشگرهای 16:9 ارائه می‌کند. یکی از قابلیت‌های برجسته لپ تاپ گوگل رزولوشن بسیار بالای 2560 در 1700 پیکسلی آن است که تراکم 239 پیکسل در اینچ و روشنایی 400 نیت را ارائه می‌کند. البته این نمایشگر لمسی است و این بدین معناست که گوگل نیز به دنبال ویندوز 8 رابط کاربری Chrome OS را لمسی کرده است.

پیکسل همچنین دارای یک پردازنده 2 هسته‌ای Core i5، حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 32 یا 64 گیگابایت است. اگر این حجم حافظه برایتان کافی نیست، گوگل 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی ابری در سرویس Google Drive را نیز به مدت 3 سال در اختیارتان قرار خواهد داد. مدل 64 گیگابایت پیکسل از LTE و WiFi و مدل 32 گیگابایت تنها از WiFi پشتیبانی می‌کند.

کروم بوک پیکسل؛ اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل

از دیگر مشخصات کروم بوک پیکسل می‌توان به وزن 1.52 کیلوگرمی آن اشاره کرد. همچنین این دستگاه دارای سه میکروفن مختلف است تا هنگام انجام تماس‌های صوتی و تصویری، نویز صدا تا جای ممکن گرفته شود.

گوگل کروم بوک جدید خود را با طراحی متفاوت‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی معرفی کرده است. وجود بدنه آلومینومی، گوشه‌های گرد، مخفی بودن خروجی خنک کننده دستگاه و پیچ‌ها، همگی نشان دهنده آن است که طراحی بدنه این مدل شاهد تحول کاملی بوده است. علاوه بر این‌ها، طراحی کیبورد در این دستگاه نیز تغییر کرده است تا کار را برای کاربرانی که سرعت تایپ بالاتری دارند، ساده‌تر کند.

پیکسل دارای یک دوربین HD به عنوان وب کم و یک ترک پد شیشه‌ای است. این کروم بوک از دو پورت USB، یک دیسپلی پورت، جک هدفون/میکروفون و کارت خوان حافظه SD بهره می‌برد

به لطف وجود پردازنده قدرتمند این مدل، گوگل می‌گوید کروم‌بوک پیکسل می‌تواند به‌طور همزمان چندین ویدیوی فول اچ‌دی را نمایش دهد. البته این شرکت در کنار تغییرات سخت‌افزاری، در بخش نرم‌افزار نیز با توجه به وجود ویژگی نمایشگر لمسی، برنامه‌هایی در سر دارد. اپلیکیشن‌های QuickOffice و Google+ Photos قرار است به‌طور اختصاصی برای کاربران کروم بوک پیکسل عرضه شوند.

کروم بوک پیکسل؛ اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل

لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل را از همین امروز می‌توان سفارش داد. گوگل قرار است از ماه آوریل، سفارشات کاربران را تحویل دهد. اما شاید مهم‌ترین فاکتور این مدل، قیمت آن باشد. برخلاف روال قبلی گوگل در قیمت گذاری کروم بوک‌ها، ابن بار به دلیل جهش بزرگ سخت‌افزاری، قیمت محصول نیز به طرز شگفت‌آوری افزایش پیدا کرده است.

کروم بوک پیکسل در دو مدل وای‌فای و LTE عرضه خواهد شد. قیمت گوگل قیمت مدل وای‌فای را 1299 دلار تعیین کرده است و مدل LTE نیز که تنهای در آمریکا قابل سفارش خواهد بود، همراه با یک بسته اینترنتی ماهانه، 1449 دلار قیمت دارد. برای مشاهده مشخصات کامل و تصاویر بیشتری از کروم بوک پیکسل می‌توانید به گوگل پلی مراجعه کنید.

کروم بوک پیکسل؛ اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل

تصمیم گوگل در این زمینه احتمالا برای ایجاد بازار رقابتی با شرکت مایکروسافت است. وال استریت ژورنال می‌گوید 25 درصد از لپ‌تاپ‌های ویندوز 8 که ماه گذشته در آمریکا به فروش رفته‌اند، صفحه لمسی بودند.

از طرفی گوگل نیز موفقیت مناسبی در فروش کروم بوک‌های خود داشته است. این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی موفق شد حدود 100000 کروم بوک 199 و 249 دلاری را در بازار آمریکا به فروش برساند.

کروم بوک پیکسل؛ اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل

پیکسل از میکروفون-سه گانه بهره می‌برد، که یکی از آنها در زیر صفحه کلید قرار گرفته است و به کاربر کمک می کند تا در زمان ضبط صدای خود یا محیط اطراف، نویز محیط را حذف کند. به عنوان مثلا زمانی که در حال تایپ کردن در سرویس مکالمه تصویری Hangouts هستید صدای فشار دادن کلیدهای صفحه کلید بصورت خودکار حذف می‌شود.

پیکسل دارای یک دوربین HD به عنوان وب کم و یک ترک پد شیشه‌ای است. این کروم بوک از دو پورت USB، یک دیسپلی پورت، جک هدفون/میکروفون و کارت خوان حافظه SD بهره می‌برد، اما متاسفانه فاقد درگاه شبکه سیمی اترنت است.

طول عمر باتری با این نمایشگر رزولوشن بالا، چطور خواهد بود؟ پیکسل دارای یک باتری 59 وات ساعتی است که بنا به ادعای گوگل 5 ساعت دوام می‌آورد. این کمپانی یک آزمایش متن-باز را نیز بصورت آنلاین در اختیار منتقدین قرار داده تا بتوانند طول عمر باتری پیکسل را خودشان آزمایش کنند.

بخش دانش و زندگی تبیان





:: موضوعات مرتبط: فناوری یا نانو , ,
:: برچسب‌ها: کروم بوک پیکسل؛ اولین لپ‌تاپ صفحه لمسی گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد خلفوندی
ت : یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی